Friday, May 20, 2005

Kecik - Beso - Besorrrrrr..

Masa kecik, kecik. Besor sket, besor. Dah besor, besorrrrr... hahahaha.. Tengah lepak² baca sokkabor tadi aku tertengok gambor lama aku dgn adik aku. Mungkin 22 tahun yang lepas. Masa memang banyak mengubah manusia. Memang tidak dinafikan itu.. dalam pelbagai cara. Antaranya, physically.. huhu..

Image hosted by Photobucket.com

________________________________________________

Mesti tengok

Weekend ni ada 2 event sukan yang menarik untuk dilayan sama ada bersama rakan², keluarga, mahupun sorang². Pertama sekali ialah final English FA CUP antara Arsenal & Manchester United yang akan disiarkan secara langsung di Astro pada pukul 10 malam Sabtu nih. (Silap² aku kena tengok ulangan je la kalau diorang nak layan Konsert Prelude AF3. Arghhhh..)

Image hosted by Photobucket.com
Pires dengan gaya silat, Rooney dengan gaya 'Drunken Master'
*Nak rebut bola sebijik punya pasal*

Anyway, aku predict satu perlawanan yang sengit dan penuh tekanan baik pada pemain, coach, refferee, mahupun penonton di rumah. Biasala tu kalau Manchester United lawan Arsenal. Macam² benda boleh berlaku. Awal season haritu diorang boleh main baling² pizza & sup sesama sendiri lepas abis match. Lepas pada kejadian tu, mana² venue yang akan stage diorang lawan tidak dibenarkan lagi menyediakan menu pizza & sup dan apape je yg melekit. Antara menu yang disyorkan adalah roti sandwich telur. Elok ler tu.. Ok, cukup la tu aku melalut. Prediction aku, normal time seri 2-2. Extra time Rooney akan score untuk kemenangan kepada Manchester United, 3-2.

Satu lagi event menarik ialah Formula 1 GP Monaco. Siaran langsung di Astro Star Sport, tapi aku prefer tengok kat 8TV pasal commentator Star Sport selalu tak accurate laporan diorang. Live feed untuk 8TV datang dari ITV, UK. Commentator dia bagus sebab ada Martin Brundle (ex-F1 pilot). TAPI, yang sorang lagi tu, James Allen.. adei laa.. tak larat aku. Susah aku nak describe. Senang cerita, orang siap buat petition online untuk singkirkan dia dari jadi commentator untuk F1 kat ITV tu. Go figure!

Image hosted by Photobucket.com
Fernando Alonso - Terpantas pada sesi ujian semalam dan juga sedang mendahului pungutan mata keseluruhan kategori pemandu

Untuk F1 kali ni, kalau tengok time untuk Thursday Free Practice (biasanya Friday Free Practice, tapi GP Monaco memang unik sket - Hari Khamis practice, hari Jumaat bleh ada off-day plak), aku rasa team yang bakal bersaing sengit adalah Renault dan McLaren. Bagaimana pula dengan Ferrari? Kereta baru Ferrari iaitu F2005 sebenarnya memang power. Kemampuan kereta Ferrari ni boleh dilihat apabila mampu mencatatkan masa ke-2 terpantas di GP Sepanyol dan masa terpantas di GP San Marino. Namun begitu, nampak gayanya Ferrari masih ada masalah dengan keserasian kereta-tayar diorang. Especially suhu panas yang kebiasaannya bagi advantage untuk Michelin runners. Bridgestone masih lagi tak boleh produce tayar yang boleh perform straight from lap 1. Jadi, kemungkinan qualifying bakal membawa masalah untuk Ferrari. Kat street circuit macam Monaco ni, kalau tak dapat qualify kat depan, memang susah la nak menang atau naik podium pasal tempat untuk overtake boleh katakan takdek (kecuali la overtake keter yang rosak/eksiden) Kalau ada pun, overtake masa orang pit. Podium prediction: 1-Alonso, 2-Raikkonen, 3-Fisichella.

________________________________________________

tidoooo...!

Image hosted by Photobucket.com

5 Comments:

Blogger Elf said...

Lahai..encemnyerrr ko masa kecit

24/5/05 1:22 PM  
Blogger Mika said...

huhu.. camner ko leh maintain je ek.

24/5/05 4:53 PM  
Blogger sempoii said...

elf masa kecik gumuk laaa..hahahaha

27/5/05 2:37 PM  
Blogger Mika said...

aisemenn.. maknanya dia akan jadi opposite dari masa kecik la. itu mcm kalu punah la harapanku. cess..

27/5/05 3:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Best regards from NY! »

7/3/07 6:35 PM  

Post a Comment

<< Home